Isnin, 6 Mac 2017

CERITA AKU SERABUT? - BANGI BANDAR BERHANTU



WEH!!!! FIKSYEN SHASHA PUBLISH POST AKU!!

Aku kan peminat cerita hantu, sejak akhir-akhir ni aku memang jadi pengikut setia FS. Al-kisahnya si Timah tetiba je request aku hantar cerita kat FS selepas dia baca beberapa post cerita yang lebih kurang seperti kami alami sebelum ni. Aku pun gigihlah menaip. Bagi aku selama aku baca FS, semua macam bercerita kat kawan, tiada format formal maka lajulah aku menaip dan hari itu jugak aku hantar. 

Sebenarnya aku ada plan untuk buat cerita ini bersiri, tapi aku fikir nak tengok respon dulu. So sehari ni aku tengok, ramai pulak mengomen....

NADEY....Henshin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bertukarrrr

Selama aku menjadi pengikut setia FS, aku tak pernah komen buruk post-post yang dorang share dalam FS sebelum ni. Bagi aku FS ni macam kawan-kawan bercerita, so sempoi-sempoi sudah. Tapi bila kena batang hidung aku sendiri share cerita mulalah aku kena kecam. 


Ni sape tah kata aku terencat, kata aku bodoh, kata aku produk gagal UKM. Aku ingat bila orang dah jadi ibu ni jaga bahasa, sbb kita pendidik anak-anak... tapi mcm ni aku xtau la! Smuga aku dpt maafkan ko

Bagi aku FS ni kawan-kawan bercerita, ko rilek sudah, tak yah gelabah nak kutuk-kutuk pengalaman dia. Boring bosan serabut ko tutup dan pergi baca cerita lain!. Kalau ko harapkan semua penulis macam novelis professional ko memang kelakar lah. Macam ko bagus sangat nak kata cerita orang tak best? Ko pengkritik bebas je bukan professional. 

Aku mengharapkan komen-komen orang adalah sebagai satu diskusi. Contohnya orang tanya, 

Seksyen 7? Sup urat keting?
Boleh saya minta nombor yang buat bedah batin tu?
Ceritakan sedikit tentang Panglima Hitam?
UKM?? Kolej Keris Mas?

Aku bersedia dengan soalan-soalan sebegini. Sebab ni kan cerita pengalaman, so aku akan detail explain bla bla bla.... tapi lain yang diharap lain yang datang. 

Pengalaman aku masa viral YSP dulu lagi teruk orang kecam aku, sebab tu untuk kecaman post di FS ni picisan je... aku masih mampu respon elok-elok dengan orang yang kutuk aku. Sebab aku nak dorang tahu, aku kongsi cerita dengan dorang bukan acah-acah nak publish BUKU! 

Taik betul la hahahhahah 

Ya Allah lega aku maki dalam blog ni. Wakakak

Bagi anda yang tak tahu aku pernah pos cerita tentang UKM. 

Nanti aku sambung lagi....