Khamis, 30 Mei 2013

1st impression: BAIK GILA LAKI NI!!!!!!!!!!!! UNTUNGNYA KALAU JADI PEREMPUAN NI

What can i say is......This is the luckiest women in this world. She had cute husband who have such a big heart. 

Sesape yang terasa dirinya kategori bukan perempuan cantik sure kate lelaki ni yA Allah baik gile....judge laki saje....kita tak tahu perempuan ni yang baik hati sampai lelaki ni boleh terpikat kat die kan.....POSITIF.....sebab tu bagi yang Islam, kami percaya jodoh seseorang itu sudah ditakdirkan....sebab terciptanya Hawa dari tulang rusuk kiri Adam...maka kita MESTI ada jodoh, cuma lambat atau cepat.....sempat di dunia kalau tak sempat disini....di syurga itu PASTI.

Apa yang aku nak katakan disini....aku sering bertanya kenapa banyak usaha aku tak berhasil....usehe aku kearah jodoh...aku terpikir sebab rupa aku ke??? sebab perangai???? Sampai sekarang aku tak nampak jawapan dari segi zahirnya tetapi aku dapat jawapan dari aspek keagamaan iaitu, jodoh belum sampai, si adam belum bersedia siapkan diri untuk jadi imam....semua lah...tapi tu aspek pemikiran agama. 

Tapi mungkin perangai..........itu yang aku nak bincangkan
Dulu aku selalu benci perempuan cantik....sebab bagi aku perempuan cantik ni perasan cantik dan berlagak cun...plus gedik gile tahap cipan....lagi2 aku menyampah bila dalam sekolah dia asyik dapat pakwe dan boleh tukar2 orang....yang aku?????? Bab 1 loser...

Tapi bile makin dewasa perspektif aku bertukar, aku mula berjumpa dengan pelbagai orang....kebanyakan perangai buruk ni sume yang lagi hodoh dari aku!...aku kompiden aku cantik konon. Sampai pernah aku cakap....muke hodoh takpe jangan perangai pon hodoh....aku dok maki2

Biasanya....perempuan atau lelaki cantik dan hensem, buat perangai buruk macam mane....masih boleh dimaafkan....mayb tengok muke cantik sangat sampai lembut hati...Tapi kalau la orang tu buruk....aku maki gile babi siap cakap tak sedo diri,,,,haaa gitu

Contohnya masa aku di UKM, ada seorang hamba Allah ni aku anggap die kawan tapi die dah saiko kt aku.....memang aku salahkan muke hodoh die la....kalau die hensem sure aku redha je die saiko kat aku...kuang ajo aku ni....

Tapi aku tak sedar, aku seperti maki pada diri sendiri....jika perangai aku elok...aku tak maki orang :)
Begitu juga pandangan orang lain terhadap aku....Kesimpulan aku juga perempuan hodoh dan berperangai buruk.

Maka, start dari kesedaran betapa buruknya perangai aku, aku dah menhentikan perangai saiko aku kat orang yang aku suka....sebab aku pernah rasa perasaan annoying tu so dengan itu, aku dah stop jadi stalker dan PENGGATAI....cume berperangai hodoh pada kawan2 bagi aku itu salah satu dari entertainment. HAHA cover...

So far, hati aku hanya kat seorang sahaja, aku akan jumpe keredhaan apabila aku jodoh aku....maka aku sedang usehe mencari jodoh sebenar agar aku boleh tenang dan mendapat keredhaan........

MAKA, bila aku tengok gambar ni....aku percaya aku bukan buruk rupa paras tapi perangai....ubah mana patot sampai aku jumpe lelaki yang baik!.....amin...


Syukur tengok gambar ni, aku pon nak lelaki hero Malaysia juga.... :)

Tiada ulasan: