Selasa, 6 Jun 2017

#kamenrider: IKRAR PEMISAH : BENTENG DIRI & KESEMBUHAN DARI GANGGUAN JIN/IBLIS/SYAITAN

Salam Henshin semua, Salam ramadhan al-Mubarak.

Puasa penuh tak? Kau tak payah masuk jamban minum air paip sangat! 

Aku rasa kupasan ini aku hanya kongsikan dalam blog saja. Ramai juga yang tanya mana gambar-gambar travel kau? Sebab blog ni mostly tentang travelog aku kan, tapi ada sebab-sebab tertentu aku revert draft sementara. Tunggu aku betul-betul stabil mental baru aku akan aktif travelog lagi. Dalam proses buang gambar kawan-kawan aku juga sebab aku tak nak kawan baik aku terbabit dalam kancah kehidupan aku yang terlanjur profil terbuka di media Fiksyen Shasha. Bukan aku cakap semua jahat, tapi ramai kat dunia ni mental sebenarnya, mudah sangat hantar sihir-sihir ni yang paling ditakuti adalah reverse mantra atau sihir huruf ni. Perkara dah jadi, so aku mengambil langkah selamat agar tidak senang-senang reveal gambar sempurna kawan-kawan baik aku. Walaupun aku bukan sesiapa pun dalam FS, tapi tak apalah sebagai langkah berjaga-jaga.
Baru-baru ni aku mengikuti kawan aku pergi berubat, dia terkena sihir (orang dengki bisnes) dan SAKA. Aku saja je ikut boleh scan badan sekali namun ada sesuatu dah terjadi pada aku tanpa diduga. Serius aku tak percaya langsung, tak logik akal langsung perkara macam ni berlaku pada aku. Aku akan ceritakan perihal ini pada post seterusnya nanti, sabar!

Kesimpulan dari pergi berubat ni, perubat hanya dapat membantu kita 20% sahaja dalam proses penyembuhan, selebihnya bergantung pada diri sendiri. Sekali badan kau dimasuki jin/iblis/syaitan ini badan kau ibarat seperti span senang je natang tu masuk kembali dalam badan. 80% yang bergantung pada diri sendiri kita itu adalah seperti jaga solat 5 waktu, mengaji al Quran, doa-doa pendinding, amalan kita seperti jaga aurat, batasan sosial, batasan bahan bacaan (takut terbaca mantera sihir penyeru), amalan bersedekah, amalan zikirullah, jaga amarah arghhhh semuanya perlakuan kita perlu berpantanglah!
Yang paling penting YAKINI bahawa Allah SWT sebaik-baik pelindung. Selepas berubat, kita TAK BOLEH menyeru semula, jika teringat cepat-cepat zikir dan sedekahkan al-Fatihah pada natang tersebut agar dia tidak lagi mengganggu kita. Menurut ustaz, habit mengelamun itu tabiat yang sering terjadi pada kita. Seolah-olah kita memberi ruang pada natang ini masuk dan menguasi jasad kita, ya lah bila berangan kita mengelamun seolah-olah roh keluar pergi travel juga.
Tak kiralah kita ini ada sejarah SAKA ke sejarah gangguan ke, kita seharusnya sentiasa siap siaga atau biase orang cakap ada awareness pada diri sendiri. Boleh jadi kita tak sedar langsung dalam badan kita penuh natang itu bersarang. Sedar-sedar kau sakit-sakit, malas solat, hubungan sesame manusia panas, suka bergaduh, mental sorang-sorang suka bersendirian. Silap hari kawan-kawan kau nampak kau macam SYAITON.
Lindungi kita dengan pendinding ayat al-Quran semuga Allah SWT melindungi kita dari natang ini. Sebagai khalifah Allah SWT kita wajib menjaga diri kita, pinjaman Allah SWT ini dan jangan benarnya mahkluk ini menguasai tubuh kita. Oleh itu, aku ingin sentiasa mengingatkan kawan-kawan agar kita protect diri kita dengan pendinding dan ikrar pemisah ini dengan niat jauhi kita dari segala hubungan kita dari mahkluk asing (gituwww)

Dengan ini dibawah aku forward semua mesej ustaz tu ya! Selamat beramal.

(Lakukanlah amalan di bawah ini mengikut kemampuan diri masing². Bilangan zikir cuma saranan sahaja. Yang penting, khusyuk dan beramal semata² ikhlas kerana Allah, bukan beramal kerana untuk sembuh sahaja @ untuk mendapat apa² kelebihan).

😇 JAGA HAK ALLAH, MAKA ALLAH AKAN JAGA KITA 😇

🔸Solat Dhuha 2 rakaat
🔸Solat Taubat 2 rakaat
🔸Solat Hajat 2 rakaat
🔸Solat Istiharah 2 rakaat
🔸Solat Tahajjud 2 rakaat
🔸Bismillahirrahmanirrahim 100x (boleh dibahagikan kepada 20x tiap lepas solat Fardu)
🔸Al Fatihah 1x (Ulang2 ayat "Ihdinassirotolmustaqiim" mengikut bilangan umur sendiri), selepas itu sempurnakan bacaan Fatihah.
🔸Istighfar 100x (boleh dibahagikan kepada 20x tiap lepas solat Fardu)
🔸Syahadah 100x (boleh dibahagikan kepada 20x tiap lepas solat Fardu)
🔸Selawat 100x (boleh dibahagikan kepada 20x tiap lepas solat Fardu)
🔸Al Qursyi 1x (ulang² ayat "Wala ya uduhu hifdzhuhuma wahuwal 'aliyyul 'adzhiim" 7x @ 70x)
🔸Al Ikhlas 3x
🔸Al Falaq 3x
🔸An Nas 3x
🔸At Taubah ayat 128-129 (7x)
بسم الله الرحمن الرحيم
لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ
فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُلْ حَسْبِيَ اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ
LAQAD JA AKUM RASULUM~MIN ANFUSIKUM 'AZIZUN 'ALAIHI MA 'ANITTUM HARISUN 'ALAIKUM BIL MUKMININA RA-UFUR~RAHIM.
FA IN TAWALLAW FAKUL : "HASBIYALLAHU LAA ILAHA ILLA HUWA ALAIHI TAWAKKALTU, WA HUWA RABBUL ARSYIL ADZIIM."

🔸Ikrar Pemutus 1x
Bismillah ArRahman ArRahim
Ya Allah , sesungguhnya saya (nama binti nama ibu) & mewakili keluarga saya dengan penuh sedar & insaf dengan ini mengisytiharkan :

  1. Memutuskan semua perjanjian atau ikatan yang kami atau orang sebelum kami pernah lakukan secara sedar atau tidak dengan golongan jin sekiranya ada.
  2. Mengharamkan tubuh kami dari dimasuki atau dijadikan sebagai tempat tinggal apa jua jenis jin.
  3. Menegaskan bahawa kami hanya bergantung kepada perlindungan & pertolongan Allah.


Ya Allah mulai dari saat ini :
Saya haramkan semua makanan saya, minuman saya, seluruh anggota tubuh saya dari semua jin di dalam DAN di luar tubuh saya atau yang menggangu saya,

Sekiranya Ya Allah
Mereka makan, minum, guna, ganggu, jadikanlah Ya Allah semua
pemberian DAN milikMu itu Ya Allah sebagai racun,
Racun yang amat panas
Racun yang amat bisa
Racun yang membakar
Racun yang membunuh
Semua jin-jin itu Ya Allah.
Aamiin Ya Robbal 'Aalamiin.

🔸SETELAH SELESAI SEMUA AMALAN, TADAH TANGAN BERDOA :
"YA ALLAH, YA HAYYU, YA QOYYUM, YA ADZHIIM, YA ROBBAL 'AALAMIIN, KABULKANLAH PERMINTAANKU, MUSTAJABKANLAH DOAKU, DENGAN IZINMU & DENGAN KEBERKATAN AYAT2 INI, KURNIAKANLAH RAHMAT, KESELAMATAN & PERLINDUNGANMU SELAMA-LAMANYA, KEPADA DIRIKU & KELUARGAKU, DARI KEJAHATAN @ GANGGUAN IBLIS, JIN, SYAITAN, MANUSIA & MAKHLUK MELATA, SAMA ADA YANG KAMI KETAHUI @ TIDAK KAMI KETAHUI.

YA ALLAH, KURNIAKAN JUGA KEPADA KAMI KEKUATAN ROHANI DAN JASMANI, SERTA SEMBUHKANLAH KAMI DARI SEMUA GANGGUAN DAN PENYAKIT ZAHIR & BATIN. AAMIIN ALLAHUMMA AAMIIN".

SETELAH SELESAI DOA, TIUP TANGAN DAN SAPU KE SELURUH TUBUH KECUALI QUBUL & DUBUR.

🔸Dalam waktu2 biasa, setiap masa usahakanlah untuk sentiasa berzikir di dalam hati dengan zikir "LA ILA HA ILLALLAH".

Wallahua'lam...

Kaedah Mengelakkan Gangguan Yang Berpunca Dari Luar Daripada Masuk Ke Dalam Rumah (Cara Buka & Pakai Kasut)

  1. Lazimkan amalan membuka & memakai kasut mengikut Sunnah Rasulullah.
  2. Bila sampai di pintu rumah, pusingkan badan dgn membelakangi pintu rumah.
  3. Tanggalkan kasut kiri dahulu
  4. Kemudian tanggalkan kasut kanan
  5. Pusing badan menghadap pintu semula.
  6. Jika ada penghuni di dalam rumah, beri salam semasa di luar rumah. Kemudian masuk ke dalam rumah dgn kaki kanan.
  7. Jika tiada penghuni di dalam rumah, buka pintu dan masuk ke dlm rumah dgn kaki kanan. Kemudian beri salam.
  8. Jika kasut perlu dibawa masuk ke dlm rumah (utk elak dicuri), ambil kasut dgn tangan.
  9. Susun mana2 kasut di luar rumah (muncung kasut menghala ke luar) dgn tangan. Elakkan menguis kasut dgn kaki kerana pesakit sukar diubati jika terdapat gangguan.
  10. Semasa keluar rumah pula, dahulukan dgn memakai kasut kanan diikuti kasut kiri.

Fadilat :


  1. Mengelakkan semua jenis gangguan kasar & halus dari ikut masuk ke rumah kita
  2. Mengelakkan pukau/santau dll
  3. Pastikan muncung kasut menghala ke luar kerana jika menghala ke arah pintu rumah, pagar @ kubu yg kita bina akan bocor (muncung kasut sifatnya tajam).

Kaedah Hadiah Fatihah kpd diri sendiri, org yg menyihir kita, org yg disihir, org yg lari dari rumah @ hilang (hingga lupa kepada keluarga).

InshaAllah sbg asbab supaya Allah sentiasa beri petunjuk ke jln yg benar, beri kesedaran, keinsafan dan ingatan pulih kembali spt asal @ diberi petunjuk Hidayah oleh Allah utk kembali ke pangkal jalan.

1) Istighfar 3x
2) Syahadah 3x
3) Selawat 3x
4) Al Fatihah 1x. Ulang² ayat ke 5 ikut bilangan umur sendiri @ org yg dimaksudkan (jika tak tahu umur, ulang2 ayat ke 5 sebanyak 7x)
بِسْمِ  ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم
ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞ مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ (ulang² ikut bilangan umur) ۞صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞

5) Tarik nafas dlm² ikut hidung sambil lafaz "Allah" dalam hati, tahan nafas sebentar sambil niatkan utk hantar Fatihah ke jantung sendiri @ org yg dimaksudkan (sebut nama dlm hati).
6) Kemudian hembus nafas perlahan² ikut mulut sambil bayangkan hantar Fatihah tadi ke dalam jantung sendiri @ org yg dimaksudkan.

Fadilat/kaifiat zikir2 di atas...

Bismillah 100x sehari - permulaan mohon pengharapan kepada Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Istighfar 100x sehari - Pengakuan ats dosa diri dan mohon ampun kpd Allah. Kdg kita leka n tak sedar lakukan dosa baik dosa zahir @ batin. Istighfar akn cuci segala kekotoran rohani kita

Syahadah 100x sehari - utk memperbaharui iman kita. Kdg2 kita tak sedar iman kita terbatal sama ada melalui perbuatan, lisan @ lintasan hati. Sbb tu perlu baharui iman setiap hari dgn bersyahadah

Selawat 100x sehari - utk mohon syafaat Nabi. Setelah rohani dicuci dgn istighfar, nur selawat akan mengisi keseluruhan rohani itu. InshaAllah dgn asbab syafaat Nabi, rohani dan jasmani kita akan lebih kuat. InshaAllah biiznillah

Hadiahkan Al Fatihah kpd diri sendiri tiap lps solat 1x (ulang2 ihdinassirootolmustaqiim ikut bilangan umur sendiri @ 100x) kemudian sempurnakan bacaan Fatihah. InshaAllah biiznillah sbg asbab agar Allah sentiasa memberikan kita HidayahNya dgn petunjuk ke jln yg lurus.

2 ulasan:

Pena Hijau berkata...

Alhamdulilah moga sya dapat manfaatkan,ayat ayat ruqyah di atas menjadi pendiding

Noorul Akma Abdul Razif berkata...

Terima kasih sudi berkongsi amalan yang baik..saya share ye,moga dapat diamalkan oleh semua ahli keluarga dan rakan2..moga Allah sentiasa lindungi dan memberkati hidup kita in syaa Allah..